HYBRIDNÁ KIA NIRO – dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu

Autor: SlovaKiaAuto.sk | 9.10.2016 o 0:00 | (upravené 9.10.2016 o 12:25) Karma článku: 1,42 | Prečítané:  317x

Je praktické, že auto disponuje dvomi jazdnými režimami. Režim ECO je pre auto prirodzený a pokiaľ sa budete držať ukazovateľa ekologickej jazdy na displeji, dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu

Kia Niro ma zaujala na prvý pohľad. Poviem to rovno – je sexy. Rovnako je to aj s jej zvukom. Na prvé počutie alebo skôr „nepočutie“ zistíte, že sedíte v hybride.

Už sadnutie za volant mi napovedalo, aký veľký skok správnym smerom automobilka urobila. Kvalita spracovania interiéru, použité materiály a ergonómia sú na vysokej úrovni. Volant vám okamžite padne do ruky a v dobre tvarovaných sedadlách si ľahko nájdete vyhovujúcu polohu. Pri nových modeloch Kia je tento komfort už štandardom, ale ak presadáte napr. zo 4-ročného auta, budete obdivne prechádzať prstami po jednotlivých detailoch interiéru.

To ticho! Nebol problém počúvať tichšie hudbu ani telefonovať cez odposluch.

Štartujem a… a nič. Auto štartuje tak ticho, že vás to v prvom momente môže až prekvapiť. Žiaden hlasný prejav motora a následné ustálenie na voľnobehu. Aj by to bola nuda, nebyť dobre znejúceho audia s ôsmimi reproduktormi. Takže k ekológii, nízkej spotrebe a komfortu priraďujem prívlastok „auto na počúvanie hudby“.

Kia Niro hybrid - vyskúšajte ho na Panónskej ceste 30 v Petržalke - SlovaKia Auto s.r.o.

Prejav hnacieho ústrojenstva, benzínovej „jednašestky“ a elektromotora je v mestských rýchlostiach mimoriadne tichý a ani zošliapnutie plynového pedálu na podlahu a akcelerácia na diaľničnú rýchlosť veľa hluku nenarobí.Akustický komfort je podporený na svoju kategóriu výbornou aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu len 0,29. Mať v aute mobil na hlasný odposluch a telefonovať, nie je teda žiaden problém ani v meste, ani na diaľnici.

Kia Niro: 2 režimy jazdy – “eco” alebo “sport”

Posúvam volič šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky do polohy D a ide sa. Prevodovka radí rýchlo a hladko. Je praktické, že auto disponuje dvomi jazdnými režimami. Režim ECO je pre auto prirodzený a pokiaľ sa budete držať ukazovateľa ekologickej jazdy na displeji vedľa rýchlomeru, dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu. Pri troche snahy dokonca nižšiu, než udáva výrobca. Ak však posuniete prevodovku smerom k sebe (doľava), aktivujetešportový režim. Auto hneď reaguje na plyn ostrejšie a akosi ochotnejšie. Ešte viac ma ale potešilo stuhnutie riadenia a lepšia spätná väzba od predných kolies. Naladenie podvozku je vydareným kompromisom. Je dosť tuhý pri rýchlejšom prejazde zákrut a zároveň vám v meste z komfortu neuberie. Treba povedať, že pod slovom „šport“ očakávajte  skôr vypnutie šetriaceho režimu než divokú jazdu. Kto by si ale kupoval eko auto kvôli súťaživému duchu?!

kia-niro-1kia-niro-2

Prečítajte si aj: Z konceptu až na prvý revolučný a futuristický HUV Kia Niro

Technológie mi poskytli pocit bezpečia, čo je fajn, najmä ak sa chvíľu nemôžete sústrediť na riadenie

Ak si auto vyberáte s ohľadom na bezpečnosť a pohodlie, vedzte, že toto auto je po strop nabité modernými technológiami. Kia myslí v prvom rade na vašu bezpečnosť. Sledovanie jazdných pruhov vás upozorní vždy, keď nekontrolovane opúšťate svoj jazdný pruh. Ďalším anjelom strážnym je kontrola mŕtveho uhla. Systém pracuje naozaj poctivo a je akoby kontrolórom vášho pohľadu do spätných zrkadiel. Počas mojej jazdy sa to stalo niekoľkokrát a vtedy si uvedomíte, ako často je nebezpečenstvo blízko vás. K dispozícii je ajinteligentný tempomat, ktorý stráži rýchlosť i odstupy a systém autonómneho brzdenia. Ten by mal zabrániť najhoršiemu. Pri novučičkom aute som však odvahu testovať tento systém nemal. Je rozhodne dobré vedieť, že ho máte.

Vodiča aj spolujazdca poteší 8 palcový displej zapracovaný do stredového panelu. Je prehľadný a citlivo reaguje na dotyk rýchlosťou smartfónu.

Kategória mestských crossoverov má veľkú základňu fanúšikov. Vďačí za to skĺbeniu benefitov rodinných SUV a kompaktných hatchbackov. Kia Niro je auto, s ktorým nebudete mať problém manévrovať v mestskej džungli, odvezie rodinu na výlet, či kolegov na guláš a to všetko pri spotrebe, ktorú vám budú mnohí závidieť.

Kia Niro má podľa zámeru konštruktérov veľkosťou zapadnúť medzi hatchback Cee’dSUV Sportage. Jednou vecou ale prekonáva oboch a tou je rázvor náprav, ktorý je pri Niro 2 700 mm, pričom pri Sportage je to o niečo menej, 2670 mm. Vďaka nemu pôsobí Niro vo vnútri väčším dojmom než zvonku.Dozadu sa pohodlne posadia minimálne dvaja dospelí a na priestor pre nohy sa určite sťažovať nebudú.

Ďalšou vecou, ktorá poteší, je podvozok na úrovni 160 mm. Kia Niro sa pohodlne vyrovná s väčšinou mestských nerovností a obrubníkov. V kombinácii s parkovacím asistentom je to výhoda, za ktorú budete neraz vďační.

Na záver zhrnutie. Je to dizajnovo veľmi vydarené auto s výbornými jazdnými vlastnosťami, ktoré si navyše môžete prispôsobovať momentálnej potrebe alebo nálade. Pritom si užijete aj pocit, že jazdíte úsporne.  Ak ste sa ešte neviezli v elektrickom aute, bude pre vás tichosť jazdy zážitkom. Jazda s elektrickým motorom je skutočne iný pocit, nie je to len o zvuku.

Vyskúšajte si Kia Niro aj vy. Objednajte sa cez formulár:

alebo telefonicky: 0914 320 659 (Martin Sokolík – vedúci predaja).

Problémom čisto elektrického pohonu je dojazd a cena. Inak je to úžasná zábava, lebo elektrický motor vám umožní niečo, čo ste ešte v aute nezažili. Príďte si ho vyskúšať k nám na modeli Soul a “nakazíte sa” nadšením pre elektriku. Hybridné Niro vám ponechá pozitíva klasického spaľovacieho motora a dá vám okúsiť i čo to z budúcnosti. U nás na Panónskej ceste 30 si môžete otestovať oboje.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?