7-ročná záruka Kia - ako to s ňou je ...

Autor: SlovaKiaAuto.sk | 16.12.2016 o 9:54 | Karma článku: 2,29 | Prečítané:  869x

Po koľkých rokoch, či najazdených kilometroch, a na čo presne sa vzťahuje vaša záruka? Každý výrobca automobilov ručí za kvalitu svojho produktu. Jeden dva roky, iný tri, ďalší hoci päť.

 Kia so svojou sedemročnou zárukou už roky kraľuje tejto kategórii v Európe. Viete však, že aj po odjazdení 150-tisíc kilometrov záruku stratiť nemusíte?

Základná záruka sa vzťahuje na všetky nové vozidlá značky Kia, vrátane elektrických a hybridných modelov, od dátumu registrácie uvedenom v servisnej knižke. Zahŕňa 84 mesiacov alebo 150-tisíc kilometrov s tým, že prvé 3 roky sa na počet najazdených kilometrov nehľadí. To neplatí pre vozidlá v tzv. ťažkej prevádzke, napríklad používané taxislužbou. V ich prípade základná záruka končí v momente, keď tachometer prepíše cifru 150 000.

U väčšiny iných značiek nie sú podmienky záruky také výhodné

U iných výrobcov si treba za predĺženie záruky nad 2 alebo 3 roky priplatiť. Napriek tomu sa občas stretávame s názorom, že kvôli obmedzeniu počtu kilometrov na 150 tis. sa vlastne nemusí v skutočnosti jednať o 7 ročnú záruku. Treba si uvedomiť, že jazdením sa auto opotrebováva podstatne rýchlejšie, najmä čo sa týka motora. Práve preto uplatňujú pri záruke obmedzenie počtu kilometrov aj ostatní výrobcovia.

Pre zhodnotenie záruky je teda podstatné, akým spôsobom svoje auto používate. Pre väčšinu ľudí, ktorí používajú auto na súkromné účely, je určite záruka, ktorú Kia poskytuje tou najvýhodnejšou na trhu. 

Pokiaľ plánujete ročne najazdiť viac než 50 tisíc km, je stále záruka Kia pre vás výhodná, pretože do troch rokov, čo je štandard na trhu, na počte kilometrov nezáleží. Avšak aj v tomto prípade, po dobe 3 rokov, je možné pokryť riziká opotrebenia formou poistenia. Bližšie informácie vám vieme poskytnúť v našom servisnom centre na Panónskej 30 v Petržalke.

Nezabudnite: "Podmienkou uplatnenia a udržania záruky je vykonanie predpísaných periodických servisných prehliadok v súlade s požiadavkami výrobcu a písomné potvrdenie o ich riadnom a včasnom vykonaní v tejto brožúre v čase uplatnenia reklamácie.“

article_photo

Poznámka: MyKia je mobilná aplikácia, ktorá vás nie len včas upozorní na servisnú prehliadku, ale dokonca sa aj dozviete, čo všetko sa s vaším vozidlom počas prehliadky bude diať. Aplikácia vás taktiež včas upozorní na výhodné servisné akcie. O aplikácia MyKia

 

Na čo všetko sa záruka vzťahuje

Minimálne tri roky a maximálne sedem si nemusíte robiť ťažkú hlavu s chodom vášho motora. Kia vám ručí za celé jeho ústrojenstvo vrátane zavesenia. Ďalej si dokážete uplatniť záruku na poruchu prevodovky. V prípade vozidla s pohonom oboch náprav aj na prídavnú prevodovku a takisto na diferenciál.

Pohľad na záručné krytie:

Záruka je prenosná, čím sa zvyšuje atraktivita vášho vozidla pre ďalší predaj

Ak budete vaše auto predávať napr. po troch rokoch, jeho nový majiteľ ho kúpi ešte so zárukou, ktorej zostatková doba bude dlhšia, ako u nového auta iných značiek. Platí samozrejme iba v prípade, že auto nebude mať najazdených 150 000 km. To sa však stáva iba v prípadoch, kedy vodič pravidelne jazdí dlhé trasy.

Viac na tému výhod pri predaji vozidiel Kia so 7 ročnou zárukou nájdete v článku:

Kedy je najvýhodnejšie predať staré auto a kúpiť nové (a prečo)

VÝNIMKU PRI ZÁRUKE TVORIA:

  • Batéria/Náplň klimatizácie – dva roky bez obmedzenia kilometrov
  • Audiosystém a navigácia – 36 mesiacov/100 000 km
  • *) Dielce vymenené v záruke sú kryté zárukou na diely limitovanou obdobím, na ktoré sa vzťahuje ich pravidelná výmena.

Záruka vášho auta sa nevzťahuje na jeho bežné opotrebovanie. Oleje, filtre či brzdové obloženie a ich výmenu si každý majiteľ hradí sám. Žiaden výrobca (logicky) nemôže niesť zodpovednosť za nesprávne používanie svojho výrobku - napríklad preťažovať vozidlo (v príručke nájdete, čomu ďalšiemu sa máte vyvarovať). To isté platí pre mechanické poškodenia v dôsledku nepriaznivých poveternostných podmienok či vyčíňania vandalov. V takýchto prípadoch vám však dokáže pomôcť poistenie.

Záruku stratíte aj vtedy, keď sa preukáže neodborný a nepovolený zásah do naladenia vozidla, vrátane elektronických úprav riadiacej jednotky.

Všetko vyžaduje zodpovednosť - aj starostlivosť o auto

Kia chce hrať so svojimi zákazníkmi fair play. Je každého povinnosťou oboznámiť sa s pravidlami hry, a pokiaľ sa k nim zaviaže, aj ich dodržiavať. Ak sa človek ku svojej novej Kia správa zodpovedne, tankujete kvalitné palivo, používa predpísaný olej  a nevynecháva povinné servisné prehliadky, pravdepodobnosť, že dôjde k nepríjemnému prekvapeniu, je takmer nulová.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Váhostav dostal pokutu za schránkové firmy, majiteľom je Široký

Úrad pre verejné obstarávanie udelil stavebnej firme Váhostav pokutu za neprehľadnú vlastnícku štruktúru, Široký je skutočným vlastníkom podniku.

EKONOMIKA

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien.

SVET

Čo sa stalo s poľskou armádou? Nad skúsenosťami prevláda lojalita

PiS sleduje vlastné politické ciele aj v armáde.


Už ste čítali?