Aké je auto reálne veľké, som zistil až po zaparkovaní do garáže

Autor: SlovaKiaAuto.sk | 10.1.2017 o 9:21 | Karma článku: 1,89 | Prečítané:  627x

Je zvykom dávať nové modely na testovanie novinárom. My sme sa rozhodli dať priestor našim zákazníkom. Začiatkom decembra sme na víkend zapožičali zbrusu novú Kia Optima Sportswagon nášmu zákazníkovi Romanovi A. z Bratislavy:

„Kia Optima ma zaujala na internete ešte ako koncept s krásnymi líniami. Potom som v nejakom magazíne zachytil vizualizáciu štúdie Sportswagon, takže očakávania pred príchodom továrenskej verzie som mal vysoké.

Na test som si vybral Kia Optima Sportswagon v GT motorizácii

Musím sa priznať, že zverejnením prvých oficiálnych fotografií moje nadšenie mierne opadlo, nakoľko skutočnosť sa od štúdie na prvý pohľad líšila. Uvedomujem si však, že pri štúdiách sa to stáva. Vymazal som teda spomienky a pozrel sa novými očami  na auto, ktoré sa snaží o prienik do vôd ovládaných v našich končinách Passatom a Superbom. Na test som si vybral verziu GT, ktorá ma lákala vzhľadom na jej výkonnostný potenciál a 6-stupňovú automatickú prevodovku. Keďže dizajn je vec subjektívna, bol som zvedavý najmä na niektoré technické riešenia a jazdné vlastnosti.

Auto bolo v takmer plnej výbave

Okrem pohonu som si teda mohol otestovať aj asistenčné systémy jazdy v pruhoch, adaptívny tempomat a LED svetlá, rôzne varianty automatického parkovania, plne elektrické sedadlá s ventiláciou a rôzne iné vymoženosti, ktoré sa už začínajú stávať štandardom vo vyšších verziách výbavy, a to aj pri automobiloch nižšej strednej triedy. V tomto smere teda Kia Optima nijako nezaostáva za konkurenciou.

Tu zistíte, čo nová Kia Optima ponúka.

To, aké je auto reálne veľké, som zistil až po zaparkovaní do garáže

Pri pohľade zvonku pôsobí auto veľmi príjemným dojmom a nevyžaruje z neho skutočná veľkosť. Tú si uvedomíte až keď si doň sadnete a keď otvoríte motorizovaný kryt batožinového priestoru. S prekvapením zistíte, že pod relatívne kompaktnou karosériou sa skrýva vnútorný priestor, za ktorý by sa nehanbili ani obvyklí lídri v danej triede. To, aké je vozidlo reálne veľké, som zistil až po zaparkovaní do garáže. Veľa priestoru mi na vystupovanie neostalo.

Auto som si prevzal pred víkendom, ktorý som plánoval stráviť s rodinou mimo mesta. Dvaja dospelí, dve deti, batožina a pár iných „drobností“. Nakladanie do kufra bola hračka, všetky veci zmizli niekde za triediacou prepážkou. Ísť s týmto vozidlom na rodinnú dovolenku alebo na týždňovú lyžovačku nebude teda žiaden problém. Sadám do auta a po zatvorení dverí sa vodičove sedadlo samo prisúva do prednastavenej polohy. Nastupovanie a vystupovanie je teda bezproblémové aj pre vyššie postavy. Po nastavení sedadla sa obzriem a zisťujem, že dozadu by si pohodlne sadol aj dvojmetrový chlap alebo deti napríklad s autodráhou. Vyrážame. Keďže je zima, púšťam vyhrievanie sedadiel vpredu aj vzadu a začínam sa venovať sledovaniu jazdných vlastností. Počas jazdy sa pohrávam s rôznymi možnosťami nastavenia vozidla.

Inovácie v Kia: Optimu môžete mať aj ako hybrid.

Prvá časť testu -  diaľnica

Optima sedí ako pribitá a trojprúdovka z Bratislavy jej nerobí najmenšie problémy. Filtrovanie nerovností je príkladné. Jediné čo počuť je veľmi dobre naladený zvuk motora. Rapkavá kulisa, zrejme asistovaná z reproduktorov, dáva o sebe vedieť pri každom zošliapnutí plynu. Aby som nezostal iba pri zvuku, motor sa prejavuje aj výkonovo, čo sa pri 245 PS dalo aj očakávať. Neodolal som a po „virtuálnom presune do Nemecka“ som pedál pridržal dlhšie. S rýchlosťou cez 200 km/h sme sa zoznámili pomerne rýchlo. V interiéri to nebolo až tak veľmi poznať, auto proste ide a sedí. Volant a podvozok pri vyššej rýchlosti príjemne stvrdnú a dávajú vám pocit bezpečnej kontroly.

Chcete si vyskúšať niektorý z modelov Kia aj vy?

alebo: Martin Vrábeľ – 0914 328 680

 

 

Pár slov k  asistentom, ktoré som doteraz vnímal ako marketingovú mágiu a nevyžiadanú pomoc

Auto ich má neúrekom, takže spomeniem aspoň hlavné. Strážca mŕtveho uhlu funguje vynikajúco a presne ako treba. Má nielen optickú ale aj zvukovú signalizáciu. Nastavený je tak, aby vás zbytočne neobťažoval. Ak predchádzate auto vyšším rozdielom rýchlosti - ostane ticho. Ďalší asistent má na starosti udržiavanie jazdy v pruhoch a upozorňuje na vybočenie. Čosi podobné som dosiaľ veľmi nedoceňoval, nakoľko to nevnímam ako autonómne riadenie, a podľa mňa oslabuje pozornosť. V spojení s adaptívnym tempomatom, hustejšou premávkou a živými deťmi na palube však musím uznať, že to má čosi do seba. Keďže som auto testoval,  do riadenia som počas asi 70 km dlhej trasy prakticky nezasiahol. Auto si išlo samo. Z ostatných systémov spomeniem ešte asistenta na parkovanie a vyparkovanie, ktorého som vyskúšal hlavne zo zvedavosti. Áno, zaparkuje relatívne dobre, ale v ručnom móde som bol rýchlejší a stačilo mi menej miesta. V tomto smere som asi staromódny, keď sa nazdávam, že podobné systémy odnaúčajú človeka zručnostiam.

Druhá časť -  v tme

Rozsvietením adaptívnych svetiel vstupujem do iného sveta. Plnia svoj účel fantasticky v každom jazdnom režime. Svetlá reagujú na rýchlosť jazdy rozširovaním a predlžovaním kužeľa, takže sa môžete plne venovať jazde. Zabudnite na "nedosvietivosť", na tmavé miesta a na to, že treba prepínať na diaľkové. Všetko funguje perfektne aj za dažďa.

Osvetlenie interiéru je príjemné, žiadna časť palubnej dosky neťahá oči. Vyrážam z Piešťan na východ, smer Radošina. Kopce, zákruty a úzke cesty. Prepínam prevodovku na režim šport a idem, idem, idem. Radí to ako po masle, žiadne trhanie, krásna jazda v zábere, podvozok na veľkom aute drží veľmi dobre. Nerovnosti cítiť, ale trakcia to zvláda. Prevodovka radí vynikajúco, na rýchlu svižnú jazdu ani netreba používať manuálny override cez ovládače na volante. Skúšam podraďovanie do zákrut, kickdown funguje skoro okamžite. Výborne vyladené. Mám športového ducha a takéto veci oceňujem.

Tretia časť - hustá premávka

Víkend končí, vraciame sa domov. V Bratislave to viazne, posúvame sa nerovnomerne po obchvate. Zapnutý asistent jazdných pruhov, adaptívny tempomat na agresívnejšom móde a automatika na svetlách - človek má chuť si pospať. Auto drží v pruhu, udržuje si odstup, pribrzďuje, spomaľuje a ak je treba zastavuje. Deti pokojne spia v teplých sedadlách. Zajtra Optimu vraciam - veľmi sa mi do toho nechce ...

Zhodnotenie

Čo dodať na záver? Kia vyrobila veľmi dobré auto s vysokokvalitným interiérom, slušným pohonom a podvozkom. Vybavila ho takmer všetkým, čo daná trieda vyžaduje, a celé to spolu funguje.

Na test som si vybral verziu GT, lebo som si chcel užiť viac zábavy. Pri zvažovaní kúpy vozidla budem zrejme inklinovať k štandardnej motorizácii. V GT segmente je pri existujúcej konkurencii prémiových značiek ťažko presvedčiť. Ide hlavne o históriu a skúsenosti. Považujem však za správny smer, že Kia naberá skúsenosti aj s GT-čkami a zákazník si môže vybrať. Kia je v našich končinách vnímaná skôr ako auto s vysokou pridanou hodnotou, alebo - ľudsky povedané - s dobrým pomerom cena-výkon. Nechce sa mi za GT platiť vyššiu cenu, či už to za to stojí alebo nie.

Optima v kombi karosérii je skutočne veľké auto pre rodinu vo veľmi kvalitnom prevedení. Pristupoval som ku značke, ktorá je v segmente nová, s otvorenou hlavou a bez predsudkov. Pokiaľ sa to aj vám podarí, zistíte, že auto má naozaj čo ponúknuť. Zároveň ďakujem spoločnosti SlovaKia auto za zapožičanie vozidla, s ktorým som sa zabavil ako dieťa s novou hračku. Tiež ďakujem za možnosť vyjadriť svoj názor.“

Roman A., Bratislava

--------------------

Pokiaľ by ste mali aj vy chuť stať sa testovacím jazdcom našich vozidiel a podeliť sa o svoje zážitky s ostatnými, neváhajte nás kontaktovať. Slovakia auto team

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Váhostav dostal pokutu za schránkové firmy, majiteľom je Široký

Úrad pre verejné obstarávanie udelil stavebnej firme Váhostav pokutu za neprehľadnú vlastnícku štruktúru, Široký je skutočným vlastníkom podniku.

EKONOMIKA

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien.

SVET

Čo sa stalo s poľskou armádou? Nad skúsenosťami prevláda lojalita

PiS sleduje vlastné politické ciele aj v armáde.


Už ste čítali?