HYBRIDNÁ KIA NIRO – dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu

Autor: SlovaKiaAuto.sk | 9.10.2016 o 0:00 | (upravené 9.10.2016 o 12:25) Karma článku: 1,43 | Prečítané:  364x

Je praktické, že auto disponuje dvomi jazdnými režimami. Režim ECO je pre auto prirodzený a pokiaľ sa budete držať ukazovateľa ekologickej jazdy na displeji, dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu

Kia Niro ma zaujala na prvý pohľad. Poviem to rovno – je sexy. Rovnako je to aj s jej zvukom. Na prvé počutie alebo skôr „nepočutie“ zistíte, že sedíte v hybride.

Už sadnutie za volant mi napovedalo, aký veľký skok správnym smerom automobilka urobila. Kvalita spracovania interiéru, použité materiály a ergonómia sú na vysokej úrovni. Volant vám okamžite padne do ruky a v dobre tvarovaných sedadlách si ľahko nájdete vyhovujúcu polohu. Pri nových modeloch Kia je tento komfort už štandardom, ale ak presadáte napr. zo 4-ročného auta, budete obdivne prechádzať prstami po jednotlivých detailoch interiéru.

To ticho! Nebol problém počúvať tichšie hudbu ani telefonovať cez odposluch.

Štartujem a… a nič. Auto štartuje tak ticho, že vás to v prvom momente môže až prekvapiť. Žiaden hlasný prejav motora a následné ustálenie na voľnobehu. Aj by to bola nuda, nebyť dobre znejúceho audia s ôsmimi reproduktormi. Takže k ekológii, nízkej spotrebe a komfortu priraďujem prívlastok „auto na počúvanie hudby“.

Kia Niro hybrid - vyskúšajte ho na Panónskej ceste 30 v Petržalke - SlovaKia Auto s.r.o.

Prejav hnacieho ústrojenstva, benzínovej „jednašestky“ a elektromotora je v mestských rýchlostiach mimoriadne tichý a ani zošliapnutie plynového pedálu na podlahu a akcelerácia na diaľničnú rýchlosť veľa hluku nenarobí.Akustický komfort je podporený na svoju kategóriu výbornou aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu len 0,29. Mať v aute mobil na hlasný odposluch a telefonovať, nie je teda žiaden problém ani v meste, ani na diaľnici.

Kia Niro: 2 režimy jazdy – “eco” alebo “sport”

Posúvam volič šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky do polohy D a ide sa. Prevodovka radí rýchlo a hladko. Je praktické, že auto disponuje dvomi jazdnými režimami. Režim ECO je pre auto prirodzený a pokiaľ sa budete držať ukazovateľa ekologickej jazdy na displeji vedľa rýchlomeru, dokážete jazdiť na fantastickú spotrebu. Pri troche snahy dokonca nižšiu, než udáva výrobca. Ak však posuniete prevodovku smerom k sebe (doľava), aktivujetešportový režim. Auto hneď reaguje na plyn ostrejšie a akosi ochotnejšie. Ešte viac ma ale potešilo stuhnutie riadenia a lepšia spätná väzba od predných kolies. Naladenie podvozku je vydareným kompromisom. Je dosť tuhý pri rýchlejšom prejazde zákrut a zároveň vám v meste z komfortu neuberie. Treba povedať, že pod slovom „šport“ očakávajte  skôr vypnutie šetriaceho režimu než divokú jazdu. Kto by si ale kupoval eko auto kvôli súťaživému duchu?!

kia-niro-1kia-niro-2

Prečítajte si aj: Z konceptu až na prvý revolučný a futuristický HUV Kia Niro

Technológie mi poskytli pocit bezpečia, čo je fajn, najmä ak sa chvíľu nemôžete sústrediť na riadenie

Ak si auto vyberáte s ohľadom na bezpečnosť a pohodlie, vedzte, že toto auto je po strop nabité modernými technológiami. Kia myslí v prvom rade na vašu bezpečnosť. Sledovanie jazdných pruhov vás upozorní vždy, keď nekontrolovane opúšťate svoj jazdný pruh. Ďalším anjelom strážnym je kontrola mŕtveho uhla. Systém pracuje naozaj poctivo a je akoby kontrolórom vášho pohľadu do spätných zrkadiel. Počas mojej jazdy sa to stalo niekoľkokrát a vtedy si uvedomíte, ako často je nebezpečenstvo blízko vás. K dispozícii je ajinteligentný tempomat, ktorý stráži rýchlosť i odstupy a systém autonómneho brzdenia. Ten by mal zabrániť najhoršiemu. Pri novučičkom aute som však odvahu testovať tento systém nemal. Je rozhodne dobré vedieť, že ho máte.

Vodiča aj spolujazdca poteší 8 palcový displej zapracovaný do stredového panelu. Je prehľadný a citlivo reaguje na dotyk rýchlosťou smartfónu.

Kategória mestských crossoverov má veľkú základňu fanúšikov. Vďačí za to skĺbeniu benefitov rodinných SUV a kompaktných hatchbackov. Kia Niro je auto, s ktorým nebudete mať problém manévrovať v mestskej džungli, odvezie rodinu na výlet, či kolegov na guláš a to všetko pri spotrebe, ktorú vám budú mnohí závidieť.

Kia Niro má podľa zámeru konštruktérov veľkosťou zapadnúť medzi hatchback Cee’dSUV Sportage. Jednou vecou ale prekonáva oboch a tou je rázvor náprav, ktorý je pri Niro 2 700 mm, pričom pri Sportage je to o niečo menej, 2670 mm. Vďaka nemu pôsobí Niro vo vnútri väčším dojmom než zvonku.Dozadu sa pohodlne posadia minimálne dvaja dospelí a na priestor pre nohy sa určite sťažovať nebudú.

Ďalšou vecou, ktorá poteší, je podvozok na úrovni 160 mm. Kia Niro sa pohodlne vyrovná s väčšinou mestských nerovností a obrubníkov. V kombinácii s parkovacím asistentom je to výhoda, za ktorú budete neraz vďační.

Na záver zhrnutie. Je to dizajnovo veľmi vydarené auto s výbornými jazdnými vlastnosťami, ktoré si navyše môžete prispôsobovať momentálnej potrebe alebo nálade. Pritom si užijete aj pocit, že jazdíte úsporne.  Ak ste sa ešte neviezli v elektrickom aute, bude pre vás tichosť jazdy zážitkom. Jazda s elektrickým motorom je skutočne iný pocit, nie je to len o zvuku.

Vyskúšajte si Kia Niro aj vy. Objednajte sa cez formulár:

alebo telefonicky: 0914 320 659 (Martin Sokolík – vedúci predaja).

Problémom čisto elektrického pohonu je dojazd a cena. Inak je to úžasná zábava, lebo elektrický motor vám umožní niečo, čo ste ešte v aute nezažili. Príďte si ho vyskúšať k nám na modeli Soul a “nakazíte sa” nadšením pre elektriku. Hybridné Niro vám ponechá pozitíva klasického spaľovacieho motora a dá vám okúsiť i čo to z budúcnosti. U nás na Panónskej ceste 30 si môžete otestovať oboje.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál nesúhlasí s postojmi Sulíka.


Už ste čítali?