Inovatívna 8-stupňová prevodovka Kia pre predný náhon - nižšia spotreba, vyššia dynamika

Autor: SlovaKiaAuto.sk | 11.1.2017 o 17:35 | Karma článku: 1,73 | Prečítané:  359x

Nová prevodovka Kia 8AT pre predný pohon pochádza z vlastnej vývojovej dielne a jej konštrukcia dosahuje vysokú úroveň mechanickej účinnosti a hladkého radenia. Vo výsledku to znamená nižšiu spotrebu a vyššiu dynamiku jazdy.

K prednostiam prevodovky patria kompaktné rozmery a nízka hmotnosť. Nová prevodovka zaberá, napriek vyššiemu počtu stupňov, rovnaký priestor ako konvenčná 6-stupňová automatická prevodovka a je dokonca o 3,5 kg ľahšia.

Konštruktéri značky Kia už majú skúsenosti s vývojom 8-stupňovej prevodovky pre vozidlá s pohonom zadných kolies, ktorá je uložená pozdĺžne a prenáša hnaciu silu na zadnú nápravu. Realizácia rovnakého počtu prevodových stupňov v modeloch s pohonom predných kolies je neuveriteľne náročná, a to najmä kvôli obmedzenému priestoru a nutnosti uložiť prevodovku naprieč. Prevodovka sa tak musí podeliť o priestor pod kapotou s motorom, zavesením kolies a prídavnými agregátmi.

Inteligentné usporiadanie a 143 nových technických riešení s patentovou ochranou

Od roku 2012, kedy odštartoval vývojový program tejto novátorsky pojatej prevodovky, si nechal výrobca Kia Motors patentovať 143 nových technických riešení. Tie zaručujú vysokú úroveň výkonu a hospodárnosti pri zachovaní kompaktnej konštrukcie. Nová prevodovka umožňuje plynulejšiu akceleráciu z nuly, ako aj hospodárnejšiu prevádzku, nižšiu hlučnosť a vibrácie. Pritom intenzívnejšie zrýchlenie vo vyšších rýchlostiach, v porovnaní s automatickou prevodovkou s nižším počtom prevodových stupňov.

ývojári v záujme zvýšenia efektívnosti fungovania prevodovky výrazne zredukovali rozmery olejového čerpadla (ktoré je hlavnou príčinou energetických strát v automatickej prevodovke) a zjednodušili štruktúru ventilového systému. Prevodovka Kia 8AT sa tak môže pochváliť najmenším olejovým čerpadlom spomedzi všetkých sériovo vyrábaných prevodoviek vo svojej triede, ako aj schopnosťou efektívnejšie hospodáriť s hydraulickým olejom, ktorý je vždy rovnomerne rozvádzaný do príslušných systémov prevodovky.

Zníženie spotreby, hlučnosti a vibrácií, vyššia dynamika

V najnovšej verzii sa do konštrukcie automatickej prevodovky integroval aj priamo ovládaný ventilový systém, čo umožňuje priame elektromagnetické ovládanie spojky. Kia tak mohla znížiť počet ovládacích ventilov z 20 na 12, čo vďaka priamejšiemu mechanickému spojeniu s motorom prinieslo zrýchlenie radenia a súčasne i kompaktnejšiu konštrukciu.

Pridaním jednej spojky a ďalších komponentov v porovnaní so súčasnou prevodovkou Kia 6AT sa zväčšil rozsah medzi najvyšším a najnižším prevodovým stupňom v novej prevodovke o 34 % v porovnaní s 6AT. Výsledkom je nižšia spotreba paliva, zníženie hlučnosti a vibrácií, pri zaradených vyšších prevodových stupňoch aj rýchlejšia akcelerácia a tým pádom dynamickejšia jazda v stúpaní do kopca pri zaradených nižších prevodových stupňoch.

Moderné dvojspojkové 6-stupňové a 7-stupňové prevodovky fungujú v nových modeloch Kia, ako sú napríklad Kia Optimahybrid Kia Niro alebo nová Kia Sportage.

article_photo

 

 

 

Prevodovka oslávi premiéru v úplne novom modeli Kia Cadenza 2017

Nová 8-stupňová automatická prevodovka zažije svoju svetovú premiéru v modeli Kia Cadenza. Model sa začne predávať na vybraných globálnych trhoch koncom tohto roka. Prevodovka bude štandardnou výbavou pre verzie modelu Kia Cadenza, s motorom V6 GDI s objemom 3,3 litra.

 

V budúcnosti nájde nová 8-stupňová automatická prevodovka uplatnenie v ďalších stredne veľkých a väčších modelov s pohonom predných kolies a zároveň sa stane odrazovou platformou pre vývoj budúcich vyspelých prevodoviek značky Kia.

Zdroj: kia.com

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

DOMOV

Minúta po minúte: Mediálny výbor čaká ešte Ťapáková a Dírer

O post šéfa zabojuje deväť kandidátov.

DOMOV

Publicista sa pripútal reťazou, nechce návrat komunistickej tabule

Niektorí obyvatelia ju nechcú späť.


Už ste čítali?